Mazda CX-60
Potęga nowatorskich rozwiązań


Wyznaczamy azymut bez oglądania się za siebie
Kierowca i pasażerowie muszą być zrelaksowani i otoczeni opiekuńczym parasolem, by po długiej podróży nie odczuwać niedoborów komfortu. Japońscy mistrzowie rzemiosła także tutaj wykazali się kreatywnością. Oto kilka dowodów.
Wyznaczamy azymut bez oglądania się za siebie
Kierowca i pasażerowie muszą być zrelaksowani i otoczeni opiekuńczym parasolem, by po długiej podróży nie odczuwać niedoborów komfortu. Japońscy mistrzowie rzemiosła także tutaj wykazali się kreatywnością. Oto kilka dowodów.
Bezpiecznie i z pełną załogą
POJEMNY BAGAŻNIK
Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.
POMOCNA ELEKTRONIKA
Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.
ZWROT KU EKOLOGII
Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.
WYDAJNY SILNIK
W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.
PEWNE PROWADZENIE
Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.

POJEMNY BAGAŻNIK
Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.
POMOCNA ELEKTRONIKA
Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.
ZWROT KU EKOLOGII
Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.
PEWNE PROWADZENIE
Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.
WYDAJNY SILNIK
W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.
Bezpiecznie i z pełną załogą

POJEMNY BAGAŻNIK
Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.
POMOCNA ELEKTRONIKA
Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.
ZWROT KU EKOLOGII
Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.
PEWNE PROWADZENIE
Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.
WYDAJNY SILNIK
W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.