Mazda CX-60

Potęga nowatorskich rozwiązań

SUV-y to nasza codzienność. Podobnie jak sztuka przemysłowa, która wrosła nie tylko w tkankę miejską. W tych kategoriach pole do popisu jest niemal niezmierzone, ale tylko nieliczni zdobywają się na odwagę. Należy do nich Mazda. Nie zdaje się na łaskę trendów, wytycza szlaki i świetnie na tym wychodzi. Jak to robi? Odpowiedzi poszukamy na przykładzie reprezentacyjnego SUV-a, Mazdy CX-60, wprowadzającego japońskiego producenta na nowe tory. Jest duży, rodzinny, funkcjonalny i przyciąga uwagę postronnych osób. Ma pewny układ jezdny, co w rękach wprawnego kierowcy czyni zeń zdobywcę górskich serpentyn. Najnowsze zdobycze techniki inżynieryjnej znajdują natomiast zastosowanie w gadżetach zawiadujących komfortem oraz urządzeniach czuwających nad bezpieczeństwem codzienności. Zarówno tej aglomeracyjnej, jak i dalekobieżnej.
Odtwórz wideo
Japońscy mistrzowie rzemiosła od dekad słyną z tworzenia długowiecznych konstrukcji. Wystarczy spojrzeć na tradycje rzemieślniczych rodów Takumi. Sięgają kilkuset lat, a kolejne pokolenia udoskonalają to, co było znane jako doskonałe. Tym samym w Maździe CX-60 nie ma miejsca na oszczędności. Tutaj każda płaszczyzna jest potraktowana z wyjątkowym pietyzmem. Nawet gdy auto stoi, moglibyśmy uznać, że się porusza – niczym dziki kot pośród afrykańskiej sawanny. To niełatwa sztuka, jeśli weźmiemy pod uwagę gabaryty SUV-a – 474,5 cm długości. To jednak dopiero przedsmak rozbudowanej całości. Mistrzowie swego fachu równie dużo uwagi poświęcili wnętrzu. By wznieść się na wyżyny swych umiejętności, inspiracje czerpali z różnych źródeł.

Wyznaczamy azymut bez oglądania się za siebie

Kierowca i pasażerowie muszą być zrelaksowani i otoczeni opiekuńczym parasolem, by po długiej podróży nie odczuwać niedoborów komfortu. Japońscy mistrzowie rzemiosła także tutaj wykazali się kreatywnością. Oto kilka dowodów.

Dopracowany w każdym calu projekt kokpitu i materiały wysokiej jakości. Prosta i przyjemna obsługa. Najważniejsze urządzenia pod ręką.
Wersja hybrydowa rozpędza się do setki w 5,8 sekundy, a na prądzie przejedzie nawet 63 kilometry. Możemy ją ładować w domu, w biurze oraz na publicznych ładowarkach.
Chwila przerwy lub wsparcie w przydomowych pracach? Gniazdko w bagażniku umożliwia podłączenie wszelkich urządzeń elektrycznych.
Kilka trybów jazdy dopasowujących ustawienia poszczególnych podzespołów do naszych preferencji. Mazda CX-60 może zmienić się z komfortowego krążownika szos w zwinnego, dynamicznego SUV-a.
Inteligentny napęd na cztery koła w połączeniu z wydajną hybrydą PHEV lub mocnym dieslem sprawiają, że podróżnicze marzenia znajdują się na wyciągnięcie ręki.
Diesel zużywa w średnim rozrachunku 5 litrów (na podstawie WLTP), zatem realny zasięg na pełnym zbiorniku paliwa ociera się o 1200 kilometrów. Hybryda regularnie zasilana prądem konsumuje zaledwie 1,5 litra.
Adaptacyjne reflektory LED dopasowują strumień świetlny do warunków drogowych. Bezpieczeństwo na pierwszym planie.
Previous slide
Next slide

Wyznaczamy azymut bez oglądania się za siebie

Kierowca i pasażerowie muszą być zrelaksowani i otoczeni opiekuńczym parasolem, by po długiej podróży nie odczuwać niedoborów komfortu. Japońscy mistrzowie rzemiosła także tutaj wykazali się kreatywnością. Oto kilka dowodów.

Dopracowany w każdym calu projekt kokpitu i materiały wysokiej jakości. Prosta i przyjemna obsługa. Najważniejsze urządzenia pod ręką.
Wersja hybrydowa rozpędza się do setki w 5,8 sekundy, a na prądzie przejedzie nawet 63 kilometry. Możemy ją ładować w domu, w biurze oraz na publicznych ładowarkach.
Chwila przerwy lub wsparcie w przydomowych pracach? Gniazdko w bagażniku umożliwia podłączenie wszelkich urządzeń elektrycznych.
Kilka trybów jazdy dopasowujących ustawienia poszczególnych podzespołów do naszych preferencji. Mazda CX-60 może zmienić się z komfortowego krążownika szos w zwinnego, dynamicznego SUV-a.
Inteligentny napęd na cztery koła w połączeniu z wydajną hybrydą PHEV lub mocnym dieslem sprawiają, że podróżnicze marzenia znajdują się na wyciągnięcie ręki.
Diesel zużywa w średnim rozrachunku 5 litrów (na podstawie WLTP), zatem realny zasięg na pełnym zbiorniku paliwa ociera się o 1200 kilometrów. Hybryda regularnie zasilana prądem konsumuje zaledwie 1,5 litra.
Adaptacyjne reflektory LED dopasowują strumień świetlny do warunków drogowych. Bezpieczeństwo na pierwszym planie.
Previous slide
Next slide

Bezpiecznie i z pełną załogą

Za sterami Mazdy CX-60 poczujemy Jinnba Ittai – jedność jeźdźca z wierzchowcem. Świetnie skalibrowane zawieszenie wspierane przez progresywny układ kierowniczy i inteligentny system AWD zapewnia spokój w każdych warunkach. Pozytywne odczucia wzmagają gadżety i technologie pozycjonujące japońską markę w kategorii premium.

POJEMNY BAGAŻNIK

Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.

POMOCNA ELEKTRONIKA

Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.

ZWROT KU EKOLOGII

Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.

WYDAJNY SILNIK

W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.

PEWNE PROWADZENIE

Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.

POJEMNY BAGAŻNIK

Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.

POMOCNA ELEKTRONIKA

Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.

ZWROT KU EKOLOGII

Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.

PEWNE PROWADZENIE

Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.

WYDAJNY SILNIK

W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.

Bezpiecznie i z pełną załogą

Za sterami Mazdy CX-60 poczujemy Jinnba Ittai – jedność jeźdźca z wierzchowcem. Świetnie skalibrowane zawieszenie wspierane przez progresywny układ kierowniczy i inteligentny system AWD zapewnia spokój w każdych warunkach. Pozytywne odczucia wzmagają gadżety i technologie pozycjonujące japońską markę w kategorii premium.

POJEMNY BAGAŻNIK

Niezależnie od napędu pojemność bagażnika to imponujące 570 litrów. Jeśli zapragniemy przewieźć coś naprawdę dużego, jednym ruchem ręki złożymy asymetryczne oparcie i zyskamy dostęp do 1726 l. W sukurs przychodzi też nisko umieszczony próg załadunku oraz szeroki otwór bagażnika. W tej klasie to jeden z najlepszych wyników.

POMOCNA ELEKTRONIKA

Japoński SUV jest nieustannie strzeżony przez sztab elektroniczny. Asystenci pomogą uchronić przed zderzeniem z innym samochodem, pieszym czy dużym zwierzęciem. Zespół czujników uruchomi hamulce w trybie awaryjnym, jeśli kierowca nie zdąży zareagować. Na drogach szybkiego ruchu nieoceniony okazuje się system utrzymujący SUV-a w zadanym pasie ruchu, natomiast adaptacyjny tempomat sprawnie funkcjonuje w każdych warunkach pogodowych.

ZWROT KU EKOLOGII

Podróżowanie może być przyjazne środowisku. Ukłon dla planety to napęd PHEV wykorzystujący baterię o pojemności 17,8 kWh, której masa to skromne 175 kilogramów. W trybie bezemisyjnym auto potrafi mknąć nawet 140 km/h. Zmagazynowana energia pozwoli przejechać ponad 60 km na prądzie. Wrażenie robią też osiągi – 5,8 sekundy do setki. Moc zestawu hybrydowego to 327 KM i 500 Nm.

PEWNE PROWADZENIE

Mazda nie boi się gruntowych szlaków. 17,5 cm prześwitu to odpowiednia wartość, by bez zająknięcia mierzyć się z koleinami wypełnionymi błotem, piaszczystym podłożem czy podmokłym terenem. Jest też wyjątkowo komfortowa na nierównych nawierzchniach, a do tego stabilna podczas dynamicznych manewrów. Pewność prowadzenia stanowi również znak rozpoznawczy Mazdy CX-60 na asfaltowych drogach.

WYDAJNY SILNIK

W alternatywie pozostaje 6-cylindrowy diesel. Na takie stawia już niewielu producentów, a szkoda, bo w dużym, rodzinnym SUV-ie użytkowanym często w trasie nie ma lepszego rozwiązania. Japoński silnik ma 3,3 litra pojemności, zyskał układ miękkiej, 48-woltowej hybrydy i występuje w dwóch wersjach. Pierwsza ma 200 KM i 450 Nm, zaś mocniejsza rozwija 258 KM i 550 Nm. W standardzie otrzymujemy 8-stopniowy automat, a napęd może trafiać na koła tylnej lub obu osi.